Pārejas posma plānošanas principi
Ir vairāki principi, kurus ņemot vērā, pārejas posma plānošanas process, iespējams, būs daudz veiksmīgāks. Aicinām iepazīties ar šiem principiem un pārdomāt, kā tos varētu ņemt vērā, plānojot jaunieša ar funkcionāliem traucējumiem pāreju no pamatizglītības apguves uz pieauguša cilvēka dzīvi.
1. Jaunietis
ar funkcionāliem traucējumiem, viņa ģimene un atbalsta sniedzēji ir nozīmīga
komandas darba daļa, tāpēc ir svarīga pilnīga iesaiste pārejas posma plānošanas
procesā.
2. Plānošanas
process jāsāk pēc iespējas agrāk, bet ne vēlāk kā sešus mēnešus pirms mācību
iestādes pabeigšanas.
3. Plānojot
pārejas posmu, jāņem vērā plašāks konteksts, neaizmirstot mājokļa
nodrošinājumu, brīvā laika aktivitātes, veselības aprūpes pakalpojumus un citus
svarīgus ikdienas dzīves aspektus.
4. Liela
nozīme ir sadarbībai ar dažādiem speciālistiem un iestādēm. Ieklausieties
speciālistu sniegtos padomos!
5. Pārejas
procesam ir jābūt pietiekami elastīgam, lai ņemtu vērā jaunieša vēlmes,
intereses un spējas. Nebaidieties mainīt sākotnējos plānus!
6. Pielāgošanās
jaunai situācijai prasa laiku, tāpēc pārejas periodam nevajadzētu būt
sasteigtam.
7. Regulāri
jāizvērtē, vai tiek sasniegts tas, ko jaunietis un viņa tuvinieki vēlas. Varbūt
ir nepieciešamas izmaiņas? Dariet to zināmu citiem iesaistītajiem cilvēkiem!
Projektu
finansē Labklājības ministrija no Valsts budžeta līdzekļiem programmas
'Nevalstisko organizāciju projektu īstenošana labklājības jomā
2018.gadā".

|