Domājot par bērniem ar smagiem garīga rakstura traucējumiem, izglītība nenoliedzami ir pamatu pamats, lai bērns sagatavotos turpmākai dzīvei sabiedrībā. Nav noslēpums, ka atbilstošas mācību iestādes piemeklēšana šīm ģimenēm mēdz būt pietiekami liels izaicinājums un liels ir atvieglojums, kad atrasta bērna vajadzībām atbilstoša izglītības iestāde.
Nesen Valsts kancelejas mājas lapā iepazināmies ar Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāto Informatīvo ziņojumu “Par speciālo izglītības iestāžu tīklu izvērtējumu”. Mēs protams, p[ilnībā atbalstām pakāpenisku pāreju uz iekļaujošu izglītību ikvienam Latvijas bērnam. Tomēr ar lielu pārsteigumu izglītības iestāžu sarakstā, kuru darbība būtu potenciāli pārtraucama, ieraudzījām Spāres pamatskolu. Zinot, ka šī ir mācību iestāde, kurā ir ļoti veiksmīgi pārņemta un tiek īstenota Zviedrijas labā prakse pedagoģiskā procesa nodrošināšanā, to, cik daudz uzlabojumu ir skolas infrastruktūrā, vidē, materiālajā nodrošinājumā, un to, ka šī ir izglītības iestāde, kura pieņem bērnus, ar ļoti smagiem garīga rakstura un uzvedības traucējumiem (nav noslēpums, ka šī skola pieņem un izglīto bērnus, kuriem citās skolās izglītības procesu nodrošināt ir bijušas problēmas) – jādomā, vai tiešām ceļu uz skaisto nākotni jāveido iznīcinot labāko, kas ir.
Šodien iesniedzām vēstuli Izglītības un zinātnes ministrijai ar aicinājumu pārskatīt rekomendāciju izbeigt Spāres pamatskolas darbību.
Ceram uz ministrijas speciālistu izpratni par situāciju!
https://www.delfi.lv/news/national/politics/izm-rosina-vel-par-desmit-skolam-samazinat-specialas-izglitibas-iestazu-skaitu.d?id=54485368&fbclid=IwAR0Lnn7P66ZX_XNAkpqzMzqSf7F6rPhJkm5eiPgyB9rESKa8gGYxZCwY8XA
Sešu gadu laikā speciālās izglītības iestāžu skaits samazinājies no 60 speciālās izglītības iestādēm līdz 43.